Türkçe, Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım Bilgileri

2 Mart 2014 Pazar

Adlaşmış Sıfat - ETKİNLİK

Adlaşmış Sıfat - ETKİNLİK

1) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri
doldurun.

a) Niteleme sıfatlarının çekim eki alarak tek
başına isim gibi kullanılmasıyla ….. sıfat
oluşur.

b) Adlaşmış sıfatlar sözcük türü olarak sıfat
değil, ….. görevindedir.

2) Aşağıdaki cümlelerde verilen niteleme sıfatlarından
adlaşmış sıfat oluşturun.

Örnek: Sarı elbiseyi daha çok beğendim.
Sarıyı

a) Korkak insanlar doğru söylemeye cesaret
edemez.

b) Soğuk havalar yüzünden dışarı çıkamıyoruz.

c) Birkaç kişi zor işi görünce gitti.

d) Geçen güzel kızı tanıyor musun?

e) Sinemada sadece küçük çocuklar vardı.

f) Trajedilerde soylu insanlar kahraman olarak
seçilir.

3) Aşağıdaki cümlelerde adlaşmış sıfat varsa
(+), yoksa (-) ile gösterin.

a) Birkaçı söylediklerimi hiç dinlemedi.

b) Böyle tembellik edersen bu dersten kalacaksın.

c) Küçüğe seslenerek onu yanına çağırdı.

d) Kolayların hepsini yapıp bitirdim.

e) Yeşil elbiseli kız, bu okula yeni gelmiş.

4) Aşağıdaki parçalarda adlaşmış sıfatları bulun.

a) Bu işte ilerleme kaydedebilmek için yeni fikirlere
ihtiyacımız var. Eskileri bir kenara bırakalım
demiyorum. Sürekli birbirimizin yanlışını bulmaya
çalışmak yerine birbirimize faydalı olmaya çalışırsak
daha iyileri başaracağımızı göreceksiniz.


b) Bana gösterilen elbiseler arasında en çok kırmızıyı
beğendim. Bu sıcaklarda yeni bir giysiye
ihtiyaç duymuştum. Eskilere bakıp neyin lazım
olduğuna karar verdikten sonra çarsıya çıktım.
Bütün gençler dışarıdaydı. Ben de kendimi bu
kalabalığın arasına attım. Günün sonunda bir
şeyler almış, mutlu bir şekilde evime dönmüştüm.

CEVAPLAR 

1) a) adlaşmış
    b) isim

2) a) korkak insanlar - korkaklar

    b) soğuk havalar - soğuklar

    c) zor işi - zoru

    d) güzel kızı - güzeli

    e) küçük çocuklar - küçükler

    f) soylu insanlar - soylular

3) a) -, b) -, c) +, d) +, e) -

4) a) eskileri, yanlışını, iyileri

    b) kırmızıyı, sıcaklarda, eskilere, gençler

Share:

0 yorum:

Yasal Uyarı

Bu blogta yer alan içerikler -aksi belirtilmediği takdirde- üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan Özge Şen'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz.

Copyright ©

Translate

Recent Posts

Definition List

Pages

Theme Support

MyFreeCopyright.com Registered & Protected